Friday 6 April 2018

Keistimewaan YOUTH Skincare Shaklee



Assalamualaikum wbt. Thanks a lot ya sudi menjengah blog Nad😊 Well, well, well, ni Nad nak cerita pasal skincare yang tengah panassss sekarang.

Mana tak panasnya, kejap ja habis, restock, habis, sampai beratur panjang laa nak dapatkan satu set Youth ni. Dah kena buat peraturan 1 ID, 1 set ja😅.

Okeh, jom kita layan pasal Youth.  Nad try buat dalam point form supaya senang faham ye.

1.  100% vegan. Memang truly diasaskan daripada tumbuhan. So maksudnya apa? Maksudnya produk ni memang selamat insha Allah.

2. Hasil penyelidikan selama 8 tahun. Haa, jangan main-main tau. Memang tip top punya research ni.

3. Mempunyai 8 paten.

4. Hipoalergenik.

5. Non- Comedogenic, maksudnya tidak menyumbatkan liang pori.

6. Diuji oleh ahli dermatologi dan ahli oftalmologi.

Ok, tu baru sikit. Ada lagi Nad nak highlight. Ce tengok gambar bawah ni ( tangkap gambar sambil hayun buai baby😂) Tapi clear untuk dibaca kan? Hihi


Fokus dekat 100% tu. Apa yang 100%? Telah terbukti secara klinikal, 100% wanita memiliki kulit yang lebih muda selepas menggunakan Youth dalam masa 4minggu😍

Now, tentang 2/3 pulak. Keputusan klinikal jugak membuktikan 2/3 daripada wanita tersebut mengalami perubahan kulit muka kepada sedekad lebih muda. Kulit muka muda 10 tahun dari umur tau😱 Haishhh, sapa yang tak mau kalau dapat macam ni kan?

Macam mana pembuktian ujian klinikal ni? Macam mana nak tau kulit tu lebih muda? Bukan main tanya ja, rasa kulit lebih muda tak? Pastu orang tu jawab, ya, saya rasa kulit lebih muda berseri. Of course not!😂


Semuanya berdasarkan Indeks Usia Kulit. Indeks ni dibangunkan oleh pakar-pakar kulit bertaraf antarabangsa! Guna data klinikal yang berasaskan fakta ye. Secara saintifik tau.

Yang diukur adalah:
- Kedutan kulit
- Saiz pori
- Tona kulit
- Keanjalan
- Tekstur kulit
- Hiperpigmentasi
- Seri kulit
- Kekenduran

Dah habis ke yang best pasal Youth ni? Belummmm. Ada lagi tau.


Kali ni pasal angka 1,500 pulak. Youth bebas dari 1,500 bahan kimia merbahaya!  Tu ada disenaraikan beberapa. Nak list sampai 1,500 memang kena refer website laa😊

Ok, last sekali Nad nak cerita sikit pasal kandungan Youth ni. Apa tumbuhan yang digunakan untuk menangani faktor penuaan, dari segi cara hidup kita, kerosakan persekitaran, atau penuaan semulajadi.

Penuaan semulajadi ni maksudnya bila kita makin tua, pembaharuan sel kulit jadi makin perlahan, menyebabkan kolagen dan elastin pun berkurang. Dari segi cara hidup dan persekitaran, kulit makin tua dari usia sebab pemakanan kita yang tak sihat, tinggi gula, lemak, so sel-sel pun cepat rosak. Udara yang penuh habuk, asap, sinaran uv yang tinggi pun bagi kesan pada kulit muka kita.


Baiklah, ada 5 kandungan utama dalam Youth, untuk baiki semula sel-sel kulit muka kita yang dah rosak disebabkan faktor-faktor yang Nad explain tadi.

First, yang paling femes, Anggur Muscadine. Yup, anggur yang dalam Vivix tu! Polifenol Muscadine Grape dalam proses paten melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin.

Kedua, Lotus Japonicus. Menyokong penghasilan kolagen dan elastin serta mengurangkan kedutan.

Ketiga, Apple Stem Cell Extract. Untuk mengaktifkan dan mempercepatkan pembaharuan sel kulit supaya kulit lebih muda, berseri dan lembut.

Keempat, Schisandra Chinensis. Herba ini digunakan secara tradisional di China, Jepun dan Korea untuk melegakan dan menenangkan keradangan dan kegatalan kulit. Ia menyokong struktur kulit muda dengan menyuburkan kulit kerana adanya vitamin semulajadi dan anti oksida.

Last sekali, Vital Repair+ Complex. Memberikan nutrien anti oksida dan vitamin-vitamin penting untuk menghalang radikal bebas yang merosakkan kulit dan menggalakkan tumbesaran sel sihat.

Alhamdulillah, selesai dah cover tentang keistimewaan Youth Shaklee. Gigih menulis waktu tengah pantang ni, sambil tangan buai baby😂 Kenapa? Sebab Nad nak kawan-kawan semua tau tentang istimewanya Youth! Sooo special🤗 Sangat excited dengan Youth!

Ok, kalau ada yang nak dapatkan Youth, boleh contact Nad ye.

0132465026
Owner Nad's Home&Mobile Spa
Your trusted Shaklee Distributor


No comments:

Post a Comment