Wednesday 25 September 2019

Apa yang Best join #TeamJutawan


Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.

Haiii semua😊 Salam ceria, salam bahagia dan salam positif dari kak Nadh.

Meh kak Nadh nak tanya korang satu soalan. Pernah tak korang dengar pasal kata-kata ni:

" IF YOU WANT TO GO FAST, GO ALONE.
  IF YOU WANT TO GO FAR, GO TOGETHER ".

Mesti pernah kan😊 Lebih-lebih lagi untuk yang baru nak belajar berbisnes, kena faham betul2 pasal kata-kata ni.

Once seseorang tu decide untuk buat bisnes, pastinya dia adalah seorang yang hebat. Seorang yang sangat efisien, pandai urus masa, berdisiplin. A multi-tasking person.

Katakan orang tu adalah anda. Semua perkara you can do it yourself. So cepat je settle segala urusan. Maklumlah, bila harapkan orang, banyak betul ragamnya. You don't have to care about others. You just focus dengan matlamat you. Disebabkan you are very efficient, bisnes you makin maju, berkembang dalam masa yang cepat.

Tapi, tiba satu masa, you tak rasa happy. You rasa tersangat penat. Emosi you down. There' s no one to help you, to support you. In the end, you quit.

Macam mana pulak kalau dari mula, korang buat bisnes secara berkumpulan? Bila tiba satu masa you rasa penat, nak give up, adakah ahli lain akan biar je you give up? Of course not! Diorang akan sama-sama support you. Cari jalan untuk selesaikan masalah. Akan ada banyak idea dari ahli kumpulan yang lain. Bisnes anda dan kumpulan akan bertahan lama, sustain & maintain, jadi semakin kukuh. Tak gitu?

Ok, tu kisah pasal seorang yang efisien tapi bergerak sendiri. Dia memang dah ada ciri-ciri seorang businessman yang hebat. So no wonder dia boleh majukan bisnes dia cepat walaupun satu masa dia down dan stop.

Kalau orang yang baru nak start bisnes dalam keadaan serba-serbi tak tahu, urus masa pun kena belajar lagi, tapi dia kena jugak buat bisnes sebab terdesak, korang rasa penting tak team untuk dia? Mestilah penting kan. Penting sangat untuk dia join satu team bisnes yang ada proven result, yang berjaya supaya dia jugak boleh berjaya. Kan, kan? 🤗

Haa, dapat tangkap apa yang kak Nadh maksudkan? Ai dah bercerita panjang ni😜 Maksud kak Nadh, dalam bisnes, team adalah sangat penting. Sesuatu team tu akan menentukan sejauhmana korang boleh pergi.

Bagi yang nak memulakan bisnes Shaklee, ataupun yang nak consume Shaklee untuk diri sendiri je, korang kena buat research, takpun bahasa senang, korang kena study sikit dengan siapa korang nak daftar. Dalam bisnes MLM ni, ada banyak team. Masing2 dengan aura dan kelebihan tersendiri.

Kalaupun taknak buat bisnes, tapi u berada dalam team yang hebat, yang komited, u akan dapat tempias aura yang hebat jugak. Apatah lagi untuk yang nak berbisnes, inshaa Allah u akan maju ke depan😊

Jadi, berbalik kepada tajuk entry kak Nadh kali ni, Apa yang best join #TeamJutawan?

10 SEBAB ANDA PERLU JOIN TEAM JUTAWAN.

1) Group yang menggabungkan 10 Master Coordinators.

10 Master Coordinator yang cantik jelita😊



Bagi yang tak tahu, Master Coordinator adalah rank yang tertinggi dalam Shaklee dan Team Jutawan memiliki 10 orang Master! Dan barisan Master inilah yang akan menjadi MENTOR bagi anda. Bayangkan, anda join Jutawan dan ada 10 orang Mentor hebat-hebat. Masing-masing bersedia untuk mencurah ilmu dan kepakaran mereka.

Berikut senarai Master Coordinators dalam Jutawan:

1) Master Laila (Jutawan)
2) Master Laurah ( Lionize)
3) Master Zahirah (LAT)
4) Master Zura Betty (Billionaire)
5) Master Wan Muliani (YMS)
6) Master Farina (FMC)
7) Master Hafsah Mardhiah (MIG)
8) Master Ainul Shahrazad (TWB)
9) Master Kam Maria (MFMS)
10) Master Athirah (SOUL)

Kalau korang nak tahu, Master-master ni, semuanya background hebat-hebat. Kebanyakannya bekas jurutera, ada yang bekas peguam, yang belajar undang-undang pun ada.

2) SUPPORT GROUP 24/7

Dalam bisnes, support group merupakan senjata yang penting untuk kita sustain. Jutawan ada banyak platform untuk support group: Fb Secret group yang ada banyak fb Live untuk sedut ilmu, telegram, whatsapp group. Group ni korang boleh access 24jam kan😊

3) Banyak PROJEK AWESOME!

Projek-projek ni menjadikan kita dapat membantu lebih ramai orang. Help others to help yourself and help others to help others. Tau kan, bila kita tolong ramai orang melalui bisnes kita, the money will follow🤗



Antara projek dalam team Jutawan.

The Walking Beauty



Jom Detox Jutawan

Make over 360

4) Jutawan diketuai oleh seorang yang sangat hebat iaitu  Master Laila. Master Laila berjaya pandu team Jutawan sehingga menghasilkan 9 orang Master Coordinator di bawahnya.

Susur Galur Jutawan dibawah Master Laila

Master Laila merupakan seorang bekas jurutera yang sangat sayangkan kerjayanya. Tak pernah terfikir untuk buat bisnes Shaklee pun. Tapi bila beliau berhenti kerja, bonus Shaklee beliau waktu itu adalah 3 kali ganda daripada gajinya. So, waktu tu gaji Master Laila about RM10k. 3kali ganda tu jadi RM30k kan!

Jom tengok video ni untuk kenal siapa Master Laila😊




2 kali Presidential Master Award.

Tak semua Master Coordinator dalam Shaklee yang dapat anugerah ni tau. Dapat sekali pun dah kira hebat, kalau 2 kali lagilah berganda hebat orangnya kan😉

Suka kak Nadh petik kata-kata Master Laila:

"JIKA IMPIAN SEBESAR GAJAH, ANDA AKAN NAMPAK HALANGAN SEBESAR KUMAN. JIKA IMPIAN SEBESAR KUMAN, HALANGAN AKAN JADI SEBESAR GAJAH".

" Dream is not what you see in your sleep. But dream is something that DOES NOT LET YOU SLEEP! "

5) Ada New Distributor Training ( NDT) untuk mereka yang baru join Shaklee di bawah Team Jutawan.

Tak tahu apa-apa tentang bisnes?
Tak tahu apa- apa tentang produk Shaklee?
Tak tahu bagaiman nak mula bisnes?

Jangan risau, semua kita ajar.

6) Ada banyak kelas , motivasi & tips tentang bisnes, cara marketing, nutrisi dan produk. Semuanya dihujung jari.

Personal coaching secara face to face pun ada. Lagi best, ada banyak mentor2 yang hebat. Nak berguru dengan 10 orang Master dalam team Jutawan pun tak ada masalah.



7) Reward & recognition from mentors

Ni kak Nadh paling suka. Haha. Dapat hadiah dan recognition. Siapa yang tak suka kan😁 Bila kita berjaya capai sesuatu target, selalunya mentor akan bagi reward & recognition utk kita.

8) Terdapat banyak bahan marketing yang di sediakan.

 Ebook menyusu, video detoks, poster produk, slide show, contoh flyers pun ada.

9) Team Jutawan bukan sekadar mementingkan bisnes semata-mata.

 Kami sangat menitik beratkan ukhuwah, jalinan persahabatan seperti sebuah keluarga yang besar. Kali pertama berjumpa pun serasa macam dah lama kenal. We have a strong bonding with each other.



10) Bagi yang muslim, disediakan Master checklist dan amalan rohani.

 Sebagai muslim, kita semua tahu pentingnya rohani yang baik dalam hidup kita. Semuanya bermatlamatkan untuk berjaya dunia akhirat. Kita bukan sekadar berbisnes untuk kejayaan dunia, tapi kita juga mengejar kejayaan di akhirat.

Ok, selesai sudah kak Nadh explain tentang 10 Kelebihan #TeamJutawan. I am really proud to be one of them. Serius best sangat team ni.

So, kalau nak join, jangan teragak-agak untuk contact kak Nadh ye.






No comments:

Post a Comment