Saturday 17 March 2018

Fungsi dan kelebihan OSTEMATRIX Shaklee


Assalam semua😊. Insha Allah harini Nad nak kupas pasal mineral yang sangat best ni. Botolnya kecik ja tau, tapi fungsi dia sangat membantu kehidupan kita setiap hari🤗

Kenapa Nad kata membantu kehidupan kita setiap hari?? Sebab Ostematrix ni sinonim dengan kalsium. Sebut ja Oste, orang tau dah kalsium. Sebut kalsium, orang tau dah tulang. Kita memang wajib guna tulang kita setiap hari kan? Setiap saat pun memang guna😁 Sebab tu sangat membantu. Tapi...

Ostematrix bukan sekadar kalsium biasa. Dia luar biasa sebab dilengkapi dengan beberapa vitamin dan mineral yang lain. Kenapa kena ada yang lain? Tak boleh ke kalsium saja? Haa, inilah kelebihan Ostematrix.

Ok, sebelum kita tengok fungsi Oste, kita tengok kandungan dia dulu ye😊



1) Kalsium - Bahan asas untuk membina tulang.

2) Magnesium - Membantu menghantar kalsium kepada tulang.

3) Vitamin D - Merangsang penyerapan kalsium

4) Boron - Bantu dalam metabolisme tulang

5) Mangan, Kuprum dan Zink - Mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang.

Kalsium ni adalah mineral yang keras tau. Bila kita ambik kalsium saja, ada risiko kalsium tak diserap semua, dan tertinggal dalam badan. Termendap dekat mana bahagian dalam badan.Paling biasa kita dengar pasal Batu Karang kan.

Sebab tu Shaklee formulasikan Ostematrix menjadi satu supplemen kalsium yang cepat diserap oleh badan tanpa ada risiko termendap.

Selain dari kandungannya yang istimewa, kelebihan Ostematrix ni adalah ada ujian klinikal. Maksudnya ada bukti saintifik. Jadi, kita boleh guna tanpa risau ada negatif efek🤗



Baiklah, sekarang kita tengok fungsi Ostematrix pulak ye.

1) Menguatkan tulang, sendi dan otot.
Kalsium bukan hanya untuk tulang, tapi otot pun perlu kalsium. Pergerakan otot yang paling senang macam senyum pun guna otot tau.

2) Membantu masalah sembelit dan buasir. Ostematrix memudahkan pelawasan kerana terdapatnya Magnesium. Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus dan membantu menggesa berlakunya peristalsis ( gerakan dalam usus yang membantu makanan terhadam bergerak dalam usus).

3) Mengurangkan tekanan/ stress.
Ostematrix membantu anda tidur lebih lena, mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, mengatasi masalah sakit kepala.

4) Mengatasi masalah gemuk air.

5) Mengurangkan sindrom pra- haid.
Mengatasi masalah lenguh-lenguh, kejang sebelum dan ketika haid.

6) Menyihatkan gigi dan gusi.

7) Mengatasi masalah gastrik.
Gastrik berlaku disebabkan asid perut yang menghakis dinding perut. Pengambilan Ostematrix yang bersifat alkali dapat menyeimbangkan pH perut.

8) Mengurangkan gejala kebas tangan dan kaki

Insha Allah, dengan pengambilan yang konsisten, Ostematrix boleh membantu masalah- masalah di atas.

Hubungi saya jika anda berminat mendapatkan Ostematrix Shaklee dengan harga yang istimewa dan konsultasi percuma😊

Nadhirah. 0132465026
Your trusted Shaklee Distributor.

No comments:

Post a Comment